Zaterdag 3-12-2011

dinsdag 17 januari 2012



Hallo Nier!
De dag weer wakker geworden om 7:45 met de vraag wat ik voor ontbijt wou. Ik heb een redelijke nacht gehad waar het heerlijk was om op m'n zij te kunnen liggen. Wel pijnlijk om erop te draaien maar als ik eenmaal lag was het heerlijk. Ik hou namelijk helemaal niet van om op mijn rug te slapen. Tijdens mijn ontbijt kreeg ik m'n eerste afgebouwde kuur van prednison van 50 mg naar 25mg en werden de standaard buisjes afgenomen. Wat is het toch lastig om met 1 hand te eten maar je word er met de dag handiger in! Na het ontbijt en m'n eerste rondje rond de afdeling. Hierna kwam mijn meisje langs gezellig en lekker vroeg. Vak erna kreeg ik bezoek van een verpleegster die me ging uitleggen hoe ik mijn medicijnen moest uitzetten en wat ze allemaal deden. Ze vertelden me toen ook dat ik mogelijk dinsdag naar huis mag misschien zelfs maandag! Het wordt elke dag vroeger! Goed nieuws dus en een mooi begin van de dag!

Echo echo cho 
Wel spannend het zelf uitzetten want dit word dus iets wat ik dagelijks ga doen! Het ging niet helemaal goed jammer genoeg. Het is lastiger als het lijkt de eerste keer. Ook omdat ik nog in een afbouw schema zat. Dus sommige medicijnen moest ik nu meer hebben als morgen ochtend. Ik ben naar mijn vader gegaan maar die lag te slapen. Dus weer terug gelopen. Maar 2x achter elkaar zo een stuk was toch wat veel. Dus lekker op de kamer gezeten en gerelaxt tot plotseling mijn vader binnen kwam. Pfff wat zag hij eruit dun en uitgewoond. Jeetje, die heeft echt heel veel ingeleverd aan kracht en energie! Maar het was heerlijk om hem ook weer uit zijn bed te zien. Hij voelde zich moe en zwak maar wel goed. Na een paar minuten ging hij weer naar zijn kamer.
 
Waar ga je heen met dat ding?
en ja ik ben roze!

 Vandaag ook ter controle een echo gemaakt van de nier en blaas. Om te zien of er geen vocht was rond de nier en of hij nog goed lag. Het enige probleem was … voor een echo moet je liggen op een platte tafel zonder bed wat omhoog en naar beneden kan. Oftewel zittend op het echo bedje au au au rustig zakken. Hierna liggend met dat echo apparaat over mijn buik .. net naast mijn wond. Het liefst was ik opgestaan en weggerend blijf weg bij die wond blijf weg bij de nier blijf af! Maar het zag er goed uit en ik was niet zwanger. De nier lag wat hoger dan gebruikelijk maar dat kon. Hierna vroeg hij of ik m'n blaas kon leeg plassen. Met grote ogen nu?! Dat betekende opstaan lopen naar het toilet hierna weer gaan zitten dan weer staan dan weer lopen en dan nog gaan liggen ook. Niet goed bij zijn hoofd die man! Maar het moest dus zo gezegd zo ged au au aan.
Hallo Nier en Blaas!
Hierna m'n blaas bekeken deze was goed zat nog een piep klein beetje urine in. Hierna weer naar boven naar mijn veilige warme makkelijk te liggen bedje. Na meer dan 36 uur aan het bed gekluisterd te zijn lijkt het toch het lekkerste plekje voor nu…  

De rest van de dag was heerlijk aansterken en rondlopen en weer liggen ondertussen genieten van familie die langskwam.

2 reacties:

nikky,  20 maart 2012 om 15:38  

nu ik jouw vehaal zo lees, komen er toch een paar traantjes op..

ik ben zelf een jonge meid van 22 jaar, en heb ook de ziekte van berger... we weten dit sinds mijn 16e, en helaas het laatste jaar gaat het allemaal erg snel.

ik zit nu nog op 15% en mijn moeder gaat haar nier afstaan voor mij. vermoedelijk worden we over 2 maanden (mei) geopereerd.. en ik zeg je eerlijk, ik zie er toch wel tegenop!

maar wou je even laten weten, dat ik het prettig vond om jouw verhaal te lezen, en me een beetje kan instellen op wat komen gaat!

XxXxX nikky

Tim 20 maart 2012 om 15:47  

Jeetje Nikky! Heftig! gelukkig kan je de nier van je moeder ontvangen! :D

Er tegenop zien is normaal, maar het zwaarste wat ik tot nu toe heb ervaren is het langzaam aan kunnen revalideren! Het is geweldig om na 15 weken echt weer te merken dat ik steeds meer kan! :) Hopelijk krijg je net zoveel steun of eigenlijk hoop ik op nog meer dan dat ik heb ontvangen!

Laat je wel weten of alles goed is gegaan met jouw en je moeder? :)

Ciao Tim

Een reactie posten

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP