Week 3

woensdag 25 januari 2012


19-12-2011 t/m 25-12-2011

De week begon ongeveer hetzelfde als vorige week een beetje down gevoel over wat er allemaal gebeurd is en dat dit de rest van m'n leven zal zijn. Het heel erg wennen aan het feit dat ik vaak op controle de eerste maand in ieder geval 1x in de week. Daarna zal het afhangen hoe goed het gaat!
De zelfcontroles blijven ook een angstig punt wat als … Ik ben nooit een echte denker geweest meer een doener. Maar bij dit soort dingen ga ik wel echt piekeren! Nooit de lekkerste manier om een dag door te komen of bij in slaap te vallen. Maar goed ik overleef alles goed. De controles zijn goed. Ze vindt alleen dat ik wel heel erg actief ben. Een goed iets maar ook reden tot voorzichtigheid. Ik moet niet teveel gaan doen.

Mijn eigen dubbel J katheter
Maandag de 19de ging mijn laatste katheter de dubbel J katheter eruit. Dit zou gebeuren in het mijn eigen ziekenhuis. De katheter zorgt ervoor dat de urine buis van de nier naar de blaas niet knakt of zo erg opzwelt dat er geen urine door kan. Je moet dan op een tafel liggen en ze gaan dan met een camera via je plas buis je blaas in. Waar ze het slangetje kunnen katheter kunnen pakken en eruit kunnen trekken.
Dubbel J kathether bij iemand anders.
Dus ik liggen en wachten op de dokter. Hij komt binnen en geeft m'n een hand… waar heeft die hand allemaal gezeten bedenk ik me later! Bleeh. Hij pakt de camera erbij blijkt dit een slang van 25 centimeter te zijn!!! Waat! Ik ben toch geen negroïde persoon?! Eerst verdoven ze je plas buis door er verdovende gel in te spuiten … mega raar gevoel. En dan brengen ze hem in. Ik kijk rechts van me … ik kan gewoon meekijken. Voelt erg raar maar het enige vervelende stukje was langs de prostaat! Die volgens de arts er enorm mooi uitzag! Ik zag gewoon wat roods … in de blaas vroeg de arts of ik een rondleiding wou in mijn eigen blaas nu we er toch waren. Achja waarom niet! Dus ik heb de 2 oude urine leiders gezien. En de nieuwe deze zag er nog wat gezwollen uit en erg rood maar dat zou langzaam aan weggaan zodra de katheter eruit word gehaald.
Nou dit was zo gedaan. Er zit namelijk een dubbele buis in de camera waardoorheen ze een klemmetje doen. Deze zag je na een paar seconden verschijnen voor de camera. Deze pakte de katheter en trok hem eruit. Hierna trok hij de camera eruit. Ongeveer het eerste wat ik zei was mag ik de katheter mee!?!! De verpleegsters keken van... die klopt niet! De arts moest lachen en zei van mij wel hij is van jou!
Hierna is het anderhalve dag raar om te plassen een heel geïrriteerd gevoel. Maar goed lekker dat ik nu zonder lichaam eigen slangen ben!

De rest van de week heerlijk gespendeerd aan niets! Veel visite gehad en veel met mijn meisje samen geweest.

Eerste kerstdag was erg vreemd ik ging naar de oma en opa en oma van m'n vriendin. Erg gezellig maar toch echt gespannen voor hygiëne en zout eten en gewoon hyper nerveus af en toe. Maar als ik er dan uiteindelijk was was het erg gezellig! J Lekker gegeten en genoten van de mensen om me heen! Dan maar te bedenken dat als ik niet eerder geopereerd was geweest ik waarschijnlijk nog op de bank thuis zou liggen!
Onder goede zorgen maar het is heerlijk om eruit te zijn! En ook mega beangstigend.
Ik hoop dat het drempels zijn die ik kan nemen en die steeds makkelijker gaan. De nacht doorgebracht bij mijn vriendin… heel erg spannend! Maar wel goed om te doen denk ik. Veiliger kan niet!

Al met al lijkt het allemaal goed te gaan en leer ik steeds beter met alles om te gaan… Toch zit het in m'n kop nog niet allemaal recht ik merk dat ik veel gevoeliger ben voor emoties zoals; op tv of wat mensen doen/zeggen. 

0 reacties:

Een reactie posten

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP