Woensdag 30-11-2011 deel 1

zondag 15 januari 2012

Jeetje wat een rare manier van opstaan. Ik heb geslapen als een blok en ze moesten me echt wakker schudden om me wakker te krijgen. Pfff nog nooit gebeurd in het ziekenhuis! Het is 6:30 over een half uur bij mijn vader zijn dan ongeveer 15 minuten later komen ze hem ophalen. Dus snel even douche aankleden en gaan!


Bij mijn vader aangekomen was hij er al helemaal klaar voor met zijn operatie jasje al aan. Liggend in bed, hij krijgt zo nog een slaap pil om rustig te blijven tijdens de pre operatie dingen ( infuus inbrengen en wachten op de operatie kamer). Mogelijk gaat hij hier zelfs al van slapen voordat ze hem onder narcose brengen. 7:10 komen er 2 verplegers binnen en rijden hem rustig naar de OK deur nog 1 laatste succes wens en tot morgen zeggen en hij word door de deur gereden .... vreemd .... zo vreemd geen idee wat ik nu moet doen. 1 van de verplegers neemt me mee weer terug naar de afdeling waar ik mijn ontbijt naar binnen werk en ga zitten nietsen. Geen zin in TV geen zin in computer geen zin in ook maar iets... gewoon maar zitten. Om 8:30 is m’n meisje er. Gaan we met zijn 2en zitten wachten en beetje zitten boekje lezen of praten. Ook al doe je niets anders als in je 1tje zitten wachten het is beter met zijn 2en. Om 9:00 zijn mijn 2 zussen er en mijn moeder. Iedereen is stil of juist praterig of alles door elkaar. Wat enorm vreemd is dit. Lijkt me helemaal voor mijn zussen en mijn moeder. 2 van hun geliefden gaan onder het mes bij een middel zware operatie.

Klaar liggend voor de ophaaldienst
Om 11:15 ging ik even naar mijn kamer terug. Onderweg aangesproken door een verpleegster ik moet me klaarmaken voor de operatie ze komen me zo halen! Dat betekende dus heel goed nieuws! Bij mijn vader is dus alles goed gegaan en ze zijn hem aan het dichtnaaien. Snel naar mijn moeder zussen en m’n meisje gegaan om het te zeggen. Zenuwachtig blij gespannen ik was alles en nog meer!

De poorten naar de hel? hemel?
Klaar voor de start is pang!
Terug op mijn kamer me snel omgekleed zo een modebewust operatie jasje. Ik lig nog niet in bed of ik wordt al opgehaald om naar de operatie zaal gereden te worden. Iedereen liep mee tijdens de rit. 11:40 rij ik ongeveer de OK holding binnen. Dit is een ruimte waar ze je klaar maken voor operatie. Ze geven je dan een infuus waar later de verdoving doorheen gaat en dan maar wachten. Bij mij ging het infuus een beetje fout de eerste keer werd er geprikt door een stagiair. Die zat goed maar tegen een klep o.i.d. aan. Ze kreeg het infuus er dus niet goed in. De 2de keer werd gedaan door een verpleger op een andere plek. Deze ging er ook niet goed in meeeh irritant. Toen kwam iemand van anesthesie even kijken hoe ik erbij lag en hoe het ging. Een hele lieve vrouw die waarschijnlijk al mensen prikte toen ik nog niet eens op de wereld kon staan. Ze heeft mijn hand eerst in een bak met heet water gedaan zodat mijn aders goed uitzetten. Na een 5 minuten kwam ze terug en prikte in 1 keer goed. Nu had ik wel 3 gaatjes in mijn hand maar hij zat.

Ik lag te shacken op mijn bed... Ik had niet koud maar was gewoon zo gespannen. Na 10 minuten daar gelegen te hebben iedereen de oren van de kop gevraagd te hebben kwam de chirurg even langs, hij vertelde mij dat alles goed was gegaan bij mijn vader en vroeg of ik er klaar voor was. Ik was zo blij om te horen dat alles goed met mijn pa was gegaan. Ik zei dat ik er klaar voor was wel erg gespannen. Toen vroeg ik of hij nu koffie ging drinken. Hij antwoorde heel vrolijk en gelijk maar lunchen. Dat allemaal hielp mijn om een beetje te ontspannen. Een kleine 5 minuten later werd ik naar de operatie zaal gereden.

Daar aangekomen over hoppen naar het andere bed. Zodra ik lag kreeg ik een nieuwe warme deken en begonnen ze met slangen aan het infuus te koppelen met verlengstukjes. Uiteindelijk gingen er 3 slangen aan. Ik had genoeg om naar te kijken en te praten met de 2 anesthesisten om meer te kunnen ontspannen. Toen begonnen ze te praten over mijn lievelings vakantie land en wie ik mee zou gaan. Ik wist dat ze dit deden omdat hoe rustiger en ontspannener je de narcose in gaat hoe beter je uit je narcose komt en hoe beter je bloeddruk en hartslag zijn tijdens de operatie. Geen idee of het hielp eigenlijk.

Toen begonnen ze uit te leggen dat ik 3 verschillende narcose middelen zou krijgen intussen de eerste toedienend. Ik zou er beetje dizzy van worden. En zoals wel vaker met verdovingen bij mij gebeurde er helemaal niets. Toen de 2de waarvan ik al half onder zeil zou moeten zijn. Ondertussen pratend over je lievelings vakantie land en de mooiste dingen daar. Ik bleef maar door praten en was al aan het nadenken dat de volgende ook niet zou werken. Bij de 3de voelde ik helemaal.... ZZzzzZZzzZz

Het verhaal na de operatie gaat verder in deel 2

//Omdat ik grotendeels van de dag niet bij ben geweest of helemaal vergeten ben zal Mijn Meisje mogelijk nog wat toevoegen of aanpassen

1 reacties:

Wim,  15 januari 2012 om 17:59  

He Tim,

Ramses Shaffy zingt op de achtergrond "Laat me".
Ben wederom stil van je verhaal.
Met een brok in de keel maar naar deel 2.

Een reactie posten

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP