Donderdag 1-12-2011

zondag 15 januari 2012

Hoi Papa

Na een hele rare nacht werd ik om 10:55 naar mijn afdeling gereden waar ik de rest van mijn ziekenhuis bezoek zou blijven ( met uiteraard nog wat uitstapjes naar verschillende onderzoeken). Maar eerst langs mijn vader! Even elkaar zien en gedag zeggen en hoe het gaat. Het ging ongeveer zo, ik kwam binnen en mama en mijn meisje waren er al. Ze lieten ons even alleen. Hoi zeg ik tegen mijn vader. Hoi zegt hij terug. Veel pijn? Niet echt jij? Nee niet echt alles goed voor de rest? Ja, het gaat. Toen kwamen ze ons al halen om mij naar mijn afdeling te brengen. Ze hadden wat haast. Jammer maar geloof niet dat het zo een boeiend gesprek zou zijn geworden. We waren beide heel wazig en nog half aan de drugs!


Op mijn kamer aangekomen heb ik een nieuwe kamergenoot. Een jongen van mijn leeftijd 22 die die dag zelf een nier krijgt van zijn moeder. Hij kon dus even zien hoe hij eruit zou zien de volgende dag. Ik werd hier ook aangesloten op het infuus en iemand van verpleging kwam gelijk om bloeddruk en temperatuur op te nemen dit doen ze ongeveer elk uur.
Met Pleister

Ik moest nog steeds zuurstof in mijn neus houden. Maar die mocht er waarschijnlijk vanmiddag al af. Ik heb de hele dag eigenlijk niet veel pijn gehad. Wel nog af en toe de morfine pomp gebruikt. De pijn kwam echter als ik me op bepaalde manieren bewoog en was dan heftig maar kortstondig. Ik bewoog dus niet echt heel veel. Rond 13:00 kwam er een arts langs om even te kijken hoe alles eruit zag en of mijn darmen alweer op gang waren gekomen. De wond zag er goed uit en was helemaal opgedroogd hierdoor mocht de pleister eraf en hoefde er geen nieuwe op! 

Zonder Pleister
 Ook waren de waardes in mijn bloed goed tot erg goed Creatinine was enorm gezakt. Mijn HB was goed gestegen meer dan ze hadden verwacht. Ook waren mijn darmen alweer opgestart wat ook sneller was dan verwacht. Oftewel allemaal goed nieuws de nier deed het erg goed! Voor de rest van de dag bezoek gehad van mijn zussen, moeder en vriendin. Eigenlijk deed ik de hele dag niets anders als slapen, liggen, slapen, liggen oftewel niets gedaan. Behalve ETEN en een honger dat ik had. Sinds dinsdag nacht 0:00 niet meer gegeten oftewel 36 uur! Ik rammelde eigenlijk sinds ze hadden geluisterd naar mijn darmen daarvoor totaal niet mee bezig geweest!

De nacht was erg raar pijnlijk en mijn rug was rauw van het constant erop liggen maar bewegen deed weer meer zeer. Ook moest er vaak van infuus gewisseld worden i.v.m. het nog steeds erg vele plassen ( 300 a 500 ml per uur)
Op naar maandag de dag van de triatlon, marathon of gewoon lekker vrij kunnen rondlopen.

Ja alles is goed.



2 reacties:

Anoniem,  17 januari 2012 om 00:22  

Hallo Tim,
Ik heb je verhaal gelezen en blijf je volgen.
Hoop dat het nog steeds goed met jullie gaat.
Ook ik ben een nierdonor maar dan anoniem.
29 november is mijn nier er uitgehaald in Groningen.
Het herstel gaat goed.
Ben dus ook wel benieuwd hoe dat met je Vader is gegaan.
Hopen dat je weer gauw met het trainen voor de marathon kunt beginnen.
Ik hoop dat ik Nijmegen de vierdaagse kan gaan lopen.
Dat is mijn doel. dat lijk mij leuk.

Tim 17 januari 2012 om 10:40  

Hoi! Geweldig wat je hebt gedaan. Anoniem lijkt me heel erg vreemd om te doen maar wel ontzettend gaaf! Met mijn vader gaat het ook allemaal goed hij voelt zich ongeveer hetzelfde als mij ( misschien zelfs iets beter). Trainen mag ik ondertussen weer een klein beetje. Voelt raar maar heerlijk. Ik zal zo snel mogelijk het blog bij werken tot de dag van vandaag!

De vierdaagse is ook een mooi doel! Voor mij helpt het wel om perspectief te hebben en een ding om voor te gaan hopelijk spoort jouw dat ook aan!
Succes met het herstel!

Een reactie posten

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP