Donderdag 8-12-2011

zaterdag 21 januari 2012


Het ochtend ritueel is elke dag hetzelfde dus ik zal het deze keer niet bespreken.
  • · Temperatuur 36.7
  • · Gewicht 77.0
Vandaag moest ik naar leiden naar de polikliniek voor eerste medicijn en plas controle en gesprek met de arts over hoe het gaat.
Hierdoor mag ik s’ochtends de pillen van 8:30 niet innemen ( Dit zijn de belangrijkste pillen) Dit zodat ze een spiegel zien waar ze aan af kunnen lezen hoe mijn waardes zijn. Dus op naar leiden.
Hier aangekomen waren we net op tijd maar de arts was uitgelopen dus eerst langs de prik post. Bloed laten prikken en plas inleveren. Zo gepiept.
Hierna het gesprek met de arts.

Ik had een vraag over thee want bij transplantatie en afweer medicatie mag je geen homeopathische kruiden en kruiden thee. Maar welke thee wordt hiermee bedoeld? Ik mag bijna alle thee die in de supermarkt ligt. Alleen geen Zoethout ( bloeddruk verhogend, Sterrenmunt (zit zoethout in), Zonnatura slaapzacht ed. dus de echte kruiden thee met actieve werking en thee uit China waar je dus niet kan lezen wat erin zit.
Ook gevraagd over hoe precies al mijn pillen genomen moeten worden. De onbelangrijkere pillen 8:00 en 18:00 mogen in een tijdbestek van 2 uur van die tijd genomen worden. De pillen van 8:30 en 20:30 moeten echt 12 uur van elkaar genomen worden! Wil ik daar verandering van tijden in moet ik eerst even overleggen met de arts hoe dat het slimste te doen is want ik mag de medicijnen niet in 1 keer 2 uur verschuiven van tijd.
De arts nam daarna met me door hoe mijn temperatuur en gewicht waren en nam ook mijn bloeddruk. Deze was wat aan de hoge kant en ik moest i.p.v. 1x in per dag nifedipine nemen nu 2x. Nouja niet heel erge bijwerkingen behalve dat m'n hartslag hoger word. Er is maar een kleine groep die die bijwerking schijnt te hebben en ik ben 1 van de gelukkige. Ik moet ook elke dag nu mijn bloeddruk gaan nemen om te zien of het genoeg helpt. Ze vertelde ook dat met mijn temperatuur alles onder de 37,8 graden geen probleem is. IS het 37,8 of 37,9 dan moet ik het in de gaten houden ( elk uur meten). Pas vanaf 38 graden spreken ze van koorts en moet ik als het na een uur nog niet gezakt is contact opnemen met het ziekenhuis. Maar de waardes die ik in mijn boek had staan waren goed. Ook de laatste controle in het ziekenhuis waren erg goed! Nog steeds schoot mijn HB omhoog en creatinine naar beneden.

De bloeduitslagen zouden in de loop van de dag bekend worden. Ik zou vanavond of morgen gebeld kunnen worden met nieuwe medicijnen of wijzigingen in de huidige. Of dat ik zelfs terug moet naar het ziekenhuis.
De rest van de dag genoten van bezoek en de nabijheid van mijn vriendin! Wat is het toch heerlijk en belangrijk om hun om me heen te hebben!

0 reacties:

Een reactie posten

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP