Week 6

vrijdag 27 januari 2012


9 januari 2012 t/m 16 januari

Yeeehaaa! Mijn week begon heerlijk! Qua gevoel echt lekker! Ik voel me steeds zekerder over me lichaam. Ik ben steeds meer bezig met dingen doen. Uit mijn gevangenis te komen. Ik voel me goed mijn lichaam voelt nog steeds erg vreemd, niet mijn eigen maar wel steeds meer. Ik heb het gevoel dat ik steeds meer kan. De waardes ( gewicht/temperatuur/bloeddruk) zien er goed uit. Ook al blijft mijn bloeddruk iets aan de hoge kant en mijn hartslag. Maar goed dat zijn volgens de dokter meer bijkomstigheden van de medicijnen. Ik voel me lichamelijk rond de 50% van wat ik vroeger was en kon. Energie is nog wat laag maar gaat elke week wel wat omhoog.  Het herstellen gaat voor mijn gevoel langzamer dan de eerste 2 weken. Toen was ik nog onder invloed van de operatie. Daarvan bijkomen verliep sneller dan nu mijn energie terugkrijgen. Ook al voelt het langzamer dan de eerste 2 weken. Dit komt grotendeels omdat ik toen ook de nadelen van de operatie en narcose nog had.

Volgens de dokter mag ik langzamer hand weer gaan sporten, heel rustig aan in het begin. Niet hoger als 70% van mijn maximum hartslag. Dat betekent rond de 145 bpm. Dit is heel rustig aan sporten voor mij (mijn maximum hartslag is rond de 193)
Ik heb deze week dus genoten van een aantal minuten op de cross trainer die we speciaal voor deze gelegenheid hadden aangeschaft! Hierbij merkte mijn hartslag heel snel steeg naar de 70% maar dan weer wat zakte naar de 65%. Maar na een minuut of 5 ging hij echt wel weer naar de 70%. Maar wat een lekker gevoel zo een korte intensievere beweging dan rondjes lopen!
Het zout gehalte in mijn bloed blijft wel aan de hoge kant. Dit helpt ook niet bij het onder controle houden van mijn bloeddruk. Hoe meer zout je in je lichaam hebt hoe minder goed bloeddruk medicijnen aanslaan en hoe hoger je bloeddruk in ieder geval is. Ik moet echt gaan proberen om dit naar beneden te krijgen want dat zou betekenen minder medicijnen en minder bijwerkingen ( 1 van de bloeddruk medicijnen Nifedipine heeft als bijwerking dat het je hartslag verhoogt.) wat weer nadelig is voor je bloedvaten en je hart en ook tijdens het sporten.

In de loop van de week werd de angst voor afstoting toch groter en merkte ik dat bij alles wat ik doe (Naar buiten, naar mijn zussen, naar geen idee waar) ik erg gespannen ben! Knoop in mijn maag en ook terughoudend om in te gaan op dit soort uitjes. Terwijl wanneer ik merk dat het allemaal goed gaat ik heerlijk kan genieten van de momenten! Het is heel moeilijk om dit te doorbreken. Maar het is wel iets waar ik aan ga werken.  Het blijft heerlijk in je hoofd spelen als een duveltje uit een doosje en je weet niet wanneer hij openspringt.  Gelukkig kan ik zolang hij niet open gesprongen is heerlijk genieten van alle momenten wat anders niet of moeilijk mogelijk was. Te genieten van het eten wat ik anders niet kon eten of in mindere mate. Te genieten van alle heerlijke dingen en ik mag gewoon weer gaan sporten!!!

0 reacties:

Een reactie posten

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP