Donor kant van het verhaal: De grachtenloop

maandag 18 juni 2012


Deze week stond in het teken van de Grachtenloop Haarlem. De eerste loop na de transplantatie.
Ik had me redelijk goed voorbereid. Naast een aantal gewone trainingen ook een aantal zware
trainingen gedaan, waar ik de volgende dagen last van had. Enigszins vermoeid was het resultaat.
Dus de week voor de Grachtenloop maar een beetje rustiger aan. Maandag in de stromende
regen lekker een 7 km rustig aan gelopen. Samen met twee andere lopers, zij over het kopje van
Bloemendaal, ik onderlangs. Ging ontzettend lekker, trok me op aan de andere lopers. Donderdag
een rustige doch prikkelende training onder leiding van Saskia Smit met de life fit loopgroep.
Vrijdag dan 19.30 uur aan de start van de Grachtenloop. Tim, Lisanne (zus van Tim) en ik stonden
helemaal achteraan in het startvak, nog even op de foto door www.dichtbij.nl gezet en dan lopen.
Na het startschot mochten we nog ongeveer 2 minuten rustig lopen naar de start. Op de streep
hebben we elkaar succes gewenst en gingen onze wegen uit elkaar. Ik liep samen met Saskia mijn
rondje en zou Tim en Lisanne na de finish “ophalen”. Omdat ik achteraan startte hebben we veel
mensen ingehaald. Dit was vaak erg lastig omdat het parcours veel smalle gedeelten kent, maar het
ging lekker. Onderweg even gelopen tijdens het drinken en toen weer rustig aangezet. Door het
haaswerk van Saskia kon ik ook de laatste kilometer doorzetten. Dat resulteerde in een voor mij
uitstekende eindtijd van 26 min en 11 sec (netto tijd).
Even uithijgen en daarna keren. Rustig teruglopen en kijken waar Tim is. Wat krijg je dan veel
opmerkingen. Zoals “de finish is de andere kant op” etc. Toen we, Saskia ging ook mee Tim en
Lisanne ophalen, Tim tegenkwamen was hij vlak bij het 4 km punt. Van daaraf met z’n allen naar de
finish gelopen. Voor de tweede maal over de streep gaf een heel ander gevoel dan de eerste keer. Nu
met een brok in mijn keel. Fantastisch hoe Tim het doet.
Trots op hem en bedank dan ook iedereen die ons en vooral hem steunt. Blijf dit doen dan halen we
die marathon wel.

2 reacties:

Anoniem,  11 augustus 2017 om 19:32  

We are urgently in need of kidney donors for the sum of $450,000,00, WhatsApp 917418483326
Help Line: 917418483326
Call: +91 9036106919
kokilabendhirubhaihospital@gmail.com

Anoniem,  11 augustus 2017 om 19:32  

We hebben dringend behoefte aan nierdonoren voor een bedrag van € 450.000,00, WhatsApp 917418483326
Help Line: 917418483326
Bel: +91 9036106919
kokilabendhirubhaihospital@gmail.com

Een reactie posten

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP