De Donor Kant; Deel 17

dinsdag 12 juni 2012

Het is een hele tijd geleden dat ik (donor) wat op Tim zijn website heb gezet.
Er is in tussentijd heel veel gebeurd. Zo werk ik weer full time. In maart voor 50%, april 75% en per 1 mei ben ik weer volledig aan het werken. Wel moet men in het rooster rekening houden dat 3 uur lang genoeg is om achter elkaar les te geven. Daarna moet er echt een tussenuur zijn om bij te tanken. Zowel energie als concentratie moeten even aangevuld worden.
De kinderen hielden in het begin wel rekening met je maar dat neemt af naarmate de tijd vordert. Logisch, dus meer opletten en leerlingen aanmoedigen en stimuleren.

Zoals jullie hebben kunnen lezen zijn Tim en ik door het LUMC uitgenodigd om daar een verhaal te houden voor 1e jaars doctoren in opleiding. Toen wij de collegezaal binnen kwamen was een professor les aan het geven over dialyse. Er was veel geroezemoes. Na de professor mochten wij dan, we werden geïnterviewd door de coördinatrice van de niertransplantatie afdeling. Vooral Tim deed zijn verhaal en het leuke was dat het doodstil werd in de zaal en ook zo bleef totdat wij klaar waren.
Dit was een leuke ervaring voor ons.

Ook hebben we een interview gegeven aan het Haarlems Dagblad. We gaan de Grachtenloop lopen en dit is voor ons de start voor ons sponsorplan. We hopen in november 2013, 2 jaar na de transplantatie de marathon van New York te lopen en € 25.000 te schenken aan de Nierstichting.

Het lopen gaat langzaam beter. Vroeger herstelde ik sneller dan nu. Ik ben een aantal trainingen diep gegaan en merk dat de volgende 2 dagen.  Ik wil de Grachtenloop rond de 30 minuten lopen.
Het training geven op de maandag heb ik weer  overgenomen en ook op de donderdag wil ik weer trainingen geven.

De afstanden die ik nu kan lopen is zo een 6 tot 7 km. Rustig aan in een tempo van ongeveer 10,5 km per uur. Genieten van al het moois in de natuur en daaromheen.

Alles gaat dus rustig zijn gangetje.
Ik beloof dat ik wat regelmatiger zal schrijven hoe het gaat.
Wil je wat meer over lopen weten mail het en ik zal je vraag beantwoorden.

1 reacties:

Anoniem,  23 juli 2012 om 23:44  

Ik blijf jullie volgen hoe het met jullie gaat.
ik heb ook in november 2011 een nier gedoneerd en heb nu voor de eerste keer de vierdaagse van nijmegen gelopen. vier dagen 40 kilometer wel pittig maar het wel gehaald.

Een reactie posten

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP