Bijna de eerste wedstrijd!

vrijdag 15 juni 2012


Zo nog even en dan gaat het beginnen. De actie, de eerste loop van het seizoen, de start van een lange en hopelijk prachtige reis!
Maar eerst gaan we de 5 km van de grachtenloop lopen.
Jullie kunnen mij volgen via een link deze komt op mijn blog en facebook te staan!

Hier is de laatste update over hoe het met me gaat en hoe de laatste voorbereidingen waren voor de start van het seizoen. Als voorbereiding heb ik nog 2x een vijf kilometer gelopen.

[5km training] Waarvan de eerste echt Totaal niet ging het was niet mijn dag. Me benen gingen niet vooruit. Na 2 km had ik iets waar ben ik aan begonnen? Ga ik die  5 kilometer lopen of ga ik ze hardlopen!
Het was niet de lekkerste dag en ik kwam niet op gang. Ik merk meer en meer dat ik een dieseltje geworden ben. Zodra ik warm en een beetje kan draaien ( dat het half automatisch gaat).Dan gaat het pas een beetje lekker, mijn hartslag is dan stabiel en ik kan dan heel langzaam het tempo een beetje opvoeren omdat me hartslag dat toelaat. Dit keer kwam ik heel laat op gang en was ik al heel snel weer van gang. Ergens had ik het ook wel verwacht. Door de spanningen over de sponsor actie de dingen die ik nog moet opzetten had ik aardig wat stress met de daarbij horende piekerende nachten. Ook was het een dag waar ik aardig wat gedaan had. Gewerkt en naar de psycholoog.

Stress is voor mij best wel een onbekend gevoel. Ik heb geen stress gehad voor mijn auto praktijk/theorie examen of voor mijn eindexamen. Dus om 's nachts te liggen piekeren over dingen die je nog moet doen en die je echt goed wil doen is iets nieuws! En nu wist ik niet echt of het aan de spanning lag of dat er iets mis was in me lief alles voelde gespannen en raar

[5km: Peking Annie en terug] Hier was het een totaal ander gezicht als de vorige keer. We gingen een vertrouwde route lopen. De 5 km naar Peking Annie ( een oud chinees restaurant) nou dat stond er vroeger. Ik was aardig snel warm en kon het goed volhouden. Waarbij ik er echt achter kwam dat als ik me mond hou en niet al teveel klets met me vader en zusje ik er nog een stapje bovenop kan doen. Hier kwam ik achter toen na 2,5 km mijn vader en zusje een kilometer doorgingen versnellen. Ondertussen zou ik draaien en rustig aan verder lopen. Waar ik op de heen weg gemiddeld 6,5 kon lopen liep ik op de terugweg gemiddeld 7 a 7,5km p/u, dat is best een verschil!

[2Km "rustig"] De laatste rustige training met mijn zusje. 2km rustig aan. Ik wou hier rond de 6km p/u lopen met dan een hartslag van 150 hopelijk zelfs eronder! Uiteindelijk werd dit 2km met een hartslag van 155 en een snelheid van 6,3 gemiddeld. Het ging niet echt lekker. Uiteindelijk was ik warm op het moment dat de laatste 100 misschien 200 meter er waren. Toen zijn we maar ietsje verder gelopen.

Nu de grachtenloop... wat verwacht ik? Nou gewoon rustig aan genieten. Met waarschijnlijk door de adrenaline en de spanning een hoge hartslag en een lage snelheid. Maar goed ik heb de tijd! J

Psycholoog zei ik eerder. Ja, ik ben naar een psycholoog, psychotherapeut geweest. Weer voor een doorverwijzing naar een psycholoog. Ik geloof niet dat ik de makkelijkste ben. Maar hier voelde ik me wel prettig bij. Ik ben doorverwezen naar een psycholoog die ook voor oorlogsslachtoffers trauma verwerking heeft gedaan. Kijken wat hier uit komt! Want volgens mezelf ( de slechtste psycholoog) heb ik een trauma die er met een sloop hamer uit geramd moet worden. Maar we gaan het zien!

Op naar vanavond!

0 reacties:

Een reactie posten

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP