Week 16

woensdag 28 maart 2012


Ik skip gelijk naar woensdag: het was een nadenkdag maar een goede. Ook een dag waar ik weer heb hardgelopen met mijn vader: 1km! Het ging heerlijk in het warme weer, in het zonnetje! Heerlijk ook om weer met mijn vader te lopen! We gingen niet verder, want de grens ligt voor mij rond de 1km. Ga ik er overheen, dan heb ik er 3 dagen last van. Nu was het een avondje zware benen en de volgende dag kan ik weer door. Het weer was geweldig en voelde enorm lekker om weer met korte mouwen te kunnen lopen! Dit is zeker voor herhaling vatbaar!1 km ( voor de 2de keer is mijn Garmin corrupt geraakt. Hij is nu opgestuurd en alweer terug!)

Donderdag stond ik op en wilde ik gaan werken, maar zoals bekend hadden de treinen het begeven. Rare dingen die treinen. Geprobeerd vanaf thuis te werken en bezig te zijn met nuttige dingen maar ik voelde het al aankomen een bleeeh… ik heb de hele dag geen ding uit mijn handen kunnen krijgen. Toen ik brood wou gaan maken viel er een salade dressing in een bakje om… ik stond er bij en keek ernaar…  ik voelde zo de tranen vanaf mijn tenen omhoog kruipen langzaam aan maar geleidelijk… Uiteindelijk kwamen ze niet maar de rest van de dag zaten ze er tegen aan. Totdat ik samen met zus en tante een rondje ben gaan fietsen in de duinen! Heerlijk! Uiteindelijk 2 uur lang gereden door de duinen over heuvels en weer naar beneden. Geweldig om te merken dat ik 2 uur lang lekker kan fietsen en dan niet eens in het rode zit! Ik was moe maar nog steeds voldaan. Geweldig m'n energie gaat vooruit en m'n conditie ook! Nog even en dan kan ik weer wat langer lopen en bewegen!

Vrijdag een dag van een bank uitzoeken en rustig aan doen. Geen nadelige gevolgen van de afgelopen dagen! Ik betrap me er soms zelfs op dat ik stuiterbuien heb! Even een uitleg hierover. Vroeger was ik tijgetje ( Winnie de pooh) op sommige tijden rondspringen en snel bezig qua doen denken en praten. Over enthousiast over dingen. Ik heb het gewoon nog steeds, dat oude gevoel dat heerlijk oude vertrouwde. Mijn vriendin en familie word er wel gek van maar hey this is the old me! :D

Zaterdag gingen we (Pap, mijn vriendin en ik) naar de themadag van het NVN ( NierpatiĆ«nten vereniging  Nederland), waar het thema is getransplanteerd ……  en nu? Dit ging over de psychosociale aspecten van transplantatie. De gevolgen van je medicijn gebruik op je emoties en buien. Maar ook problemen die mensen ervaren zoals angsten die kunnen leiden tot fobieneen ( de angst om ziek te worden, de nier te verliezen). Een goede nuttige dag. Goed om te ontdekken dat ik niet de enige ben die bepaalde angsten heb om de nier te verliezen of ziek te worden maar ook om te merken hoe anderen ermee omgaan. Ook om te zien dat ondanks dat ik het een enorm lange revalidatie vind en mij alles te traag gaat het eigenlijk meer dan perfect gaat. Mijn bloedwaardes zijn goed mijn nier is stabiel en mijn zout gehaltes zijn perfect. De bijwerkingen vallen heel erg mee. Maar door dit alles was de dag ook redelijk vermoeiend en confronterend qua sommige dingen. Zoals dat sommige mensen al aan hun derde nier waren of met veel bijwerkingen zaten die pas later naar voren kwamen. Al met al wel echt veel gehad aan de dag maar voelde me zeker wel de benjamin van de groep ( gemiddelde leeftijd rond de 55 schat ik).

Zondag zou een heerlijke dag worden! De circuit loop was in Zandvoort en daar zouden mijn pa en ik de start nummers uitdelen voor de loopgroep waar we trainden/ training gaven. Ik zou ook foto’s maken van de dag. Lekker plaatjes schieten op een mooie lekkere dag! Gedurende de dag en ook zeker rond de starttijden kreeg ik wel echt de kriebels en zin om zelf te lopen en zou het voor al het goud in de wereld willen doen. Maar de dagen erna zou ik waarschijnlijk voor al het goed dat ik het niet had gedaan :P. Dus jammer dan J volgende jaar ga ik hem zeker doen! De wind stond perfect met wind in de rug op het strand.
Iedereen van de loopgroep reageerde enthousiast dat we er waren en dat we er goed uitzagen en hoe het ging met lopen. Wanneer we weer terug kwamen erg lekker allemaal! Ook lekker om te kunnen vertellen dat ondanks dat ik het 1 km maar volhou het wel een kilometer is!

Update van mijn huisje de bank is besteld! J

Nu op naar de volgende goede week!

0 reacties:

Een reactie posten

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP