De DonorKant deel 18

woensdag 22 augustus 2012

De Donor.
Weer eens een stukje van de donor.
We, mijn vrouw en ik, zijn op een fantastische vakantiereis geweest. Twee weken Cuba. Met één week rondtrekken en één week aan het strand.
De week rondtrekken ging met een reisgezelschap. ’s Morgens de bus in, dorpen en natuur bekijken en ’s avonds de bus weer uit. Als ik het zo opschrijf lijkt het of het vervelend was, maar het was fantastisch. We hebben het westen van Cuba gezien en kennisgemaakt met de bevolking. Al was mijn Spaans niet zo goed. Natuurlijk menig Cuba-libre en andere cocktails gedronken en één trekje van een echte Havanna sigaar genomen. Dat moet je toch doen als je in Cuba zit!!!
Tijdens de rondreis op alle belangrijke plaatsten geweest voor zowel de economie als voor de historie. Prachtige steden als Trinidad, Santa Clara en natuurlijk Havanna. Veel oude auto’s gezien en zelfs in cabrio’s rondgereden die van voor mijn geboortejaar zijn (1956). Koffie en tabak plantages gezien en hoe ze deze producten vroeger en nu verwerken. De sigaren worden nog steeds op de oude manier gemaakt. Alles met de hand.

Hardlopen ging daar moeilijk. Het was gewoon te warm en te benauwd. Twee keer geprobeerd, maar dat was ontzettend zwaar. Hartslag liep zeer snel op en de benen werden dan ook snel zwaar. Daarom gaan we het hier in Nederland maar weer proberen.

Doordat we twee weken helemaal er uit waren kom je ook los van de situatie. Ik houd graag de controle en omdat Tim vanaf het moment van zijn ziekte weer bij ons thuis woonde was dit de eerste keer dat ik hem moest loslaten. En dat is best moeilijk. Ik kon vanuit Cuba niet zien hoe het met hem ging. We hadden wel van te voren afgesproken dat hij eerlijke berichtgeving zou doen van hoe het ging. Maar moeilijk had ik het soms wel. Elke dag krijg ik de dagelijkse gedachte, spreuken van bekende en minder bekende mensen. Deze kreeg ik tijdens de vakantie. Ik vond hem toepasselijk voor mij.
Volhouden en doorzetten zijn tekenen van enorme kracht.
Maar soms is een nog grotere kracht vereist om te durven loslaten.


0 reacties:

Een reactie posten

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP